-
Waarom heeft er conversie plaatsgevonden?
De administratie van Delta Lloyd Pensioenfonds, het pensioenfonds voor de oud-medewerkers van Delta Lloyd, wordt vanaf medio 2020 uitgevoerd door AZL. Bij AZL wordt het huidige administratiesysteem niet langer ondersteund omdat AZL voor haar andere klanten gebruik maakt van een ander administratiesysteem. Daarom moest de administratie van Delta Lloyd Pensioenfonds omgezet worden naar een ander administratiesysteem.
-
Wanneer is de conversie afgerond?
De conversie is eind 2021 afgerond.
-
Per wanneer heeft de conversie plaatsgevonden?
De conversie is met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021.
-
Verandert er wat aan mijn opgebouwde pensioenen?
Nee, de conversie heeft geen gevolgen voor de opgebouwde pensioenen en/of pensioenuitkeringen.
-
Gaan alle pensioen over naar het nieuwe administratiesysteem?
Ja, alle pensioenen gaan mee. Er blijft niks achter in het oude administratiesysteem.
-
Krijg ik een ander (klant)nummer?
Ja, iedereen krijgt een nieuw klantnummer. Wij informeren u per brief over uw nieuwe klantnummer.
-
Krijg ik een ander aanspreekpunt?
Nee, uw aanspreekpunt blijft hetzelfde. U kunt uw vragen blijven stellen op mailadres pensioenfonds@deltalloyd.nl of door te bellen met 088-670 6519. U krijgt antwoord van dezelfde mensen als voorheen.
-
Verandert de website ook?
Het adres van de website blijft gewoon deltalloydpensioenfonds.nl maar de website heeft wel een nieuw jasje gekregen.
-
Kan ik ergens inloggen voor meer persoonlijke informatie over mijn pensioen?
Ja, dit kan in ons nieuwe portaal Mijn Pensioencijfers. U vindt het portaal op onze website en u kunt inloggen met uw DigiD.
-
Wat staat er allemaal in “Mijn Pensioencijfers” (het portaal)?
Op Mijn Pensioencijfers kunt u onder andere:
- Zien hoeveel pensioen u bij ons heeft opgebouwd;
- Zien wat uw eventuele partner ontvangt als u onverhoopt overlijdt;
- Uw UPO en andere correspondentie vinden;
- Een adreswijziging doorgeven;
- Uw partner aanmelden of juist afmelden;
- Uw (gewijzigde) emailadres doorgeven;
- Een nieuw bankrekeningnummer doorgeven;
- Aangeven of u uw informatie digitaal of op papier wilt ontvangen;
- Onze pensioenplanner vinden.
-
Kan ik nog steeds zelf berekeningen maken van de flexibele mogelijkheden van de pensioenregeling?
Ja dat kan! Op het portaal kunt u onze nieuwe pensioenplanner vinden. Hiermee kunt u berekeningen maken van de flexibele mogelijkheden van de pensioenregeling zoals:
- Eerder met pensioen gaan;
- Later met pensioen gaan;
- Beginnen met een hoger pensioen voor 5 of 10 jaar;
- Tot uw AOW-leeftijd een hoger pensioen ontvangen;
- Uitruilen van partnerpensioen in ouderdomspensioen;
- Een deel van uw ouderdomspensioen uitruilen voor een hoger partnerpensioen.
-
Waarom zijn de netto bedragen in Mijn Pensioencijfers en in de Pensioenplanner verschillend?
De netto bedragen die u in Mijn Pensioencijfers en de Pensioenplanner terugziet wijken van elkaar af om twee redenen:
1. Allereerst wordt in het netto bedrag in Mijn Pensioencijfers alleen uw pensioen meegenomen en in de Pensioenplanner wordt in het netto bedrag vanaf uw AOW-datum ook uw AOW meegenomen;
2. Daarnaast wordt in Mijn Pensioencijfers geen rekening gehouden met de loonheffingskorting en in de Pensioenplanner wel. Hierdoor zijn de bedragen in de Pensioenplanner hoger. Dit is wel de beste benadering van wat u straks netto zal gaan ontvangen omdat in de praktijk wel loonheffingskorting wordt toegepast. Dit kan echter maar op één uitkering. Meestal wordt dit op de AOW-uitkering gedaan. Daarnaast kunt u bij de belastingdienst aangeven dat u gebruik wilt maken van voorlopige teruggave zodat u als u recht heeft op meer loonheffingskorting dit vooraf al met u wordt verrekend. -
Heeft het nieuwe administratiesysteem ook een koppeling met het pensioenregister (NPR)?
Ja, u kunt de pensioenen die u bij Delta Lloyd Pensioenfonds en eventuele andere pensioenfondsen en verzekeraars hebt opgebouwd samen met informatie over uw AOW terugvinden op het NPR. De website van het NPR is mijnpensioenoverzicht.nl.
-
Hoe kan ik regelen dat ik de informatie over mijn pensioen digitaal ontvang?
Delta Lloyd Pensioenfonds streeft naar digitale communicatie. Om de informatie over uw pensioen voortaan digitaal te ontvangen kun u in ons portaal Mijn Pensioencijfers uw mailadres doorgeven en aangeven dat u de informatie over uw pensioen voortaan digitaal wilt ontvangen.
-
Kan ik de informatie over mijn pensioen ook op papier ontvangen?
Delta Lloyd Pensioenfonds streeft naar digitale communicatie. Indien u de informatie over uw pensioen toch graag per post ontvangt dan is dat mogelijk. U kunt u in ons portaal Mijn Pensioencijfers aangeven dat u de informatie over uw pensioen per post wilt ontvangen.
-
Zijn de pensioenen van de mensen die (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn ook al geconverteerd?
Ja, het overzetten van de pensioenaanspraken van de arbeidsongeschikte deelnemers is in het tweede kwartaal van 2022 afgerond.
-
Waarom word ik aangeschreven met de naam van mijn ex-partner?
Hoe wij u aanschrijven heeft te maken met hoe u bij de gemeente staat ingeschreven. Als u daar heeft staan dat u aangeschreven wilt worden op “naam partner – eigen naam” dan schrijven wij u op die manier aan, ook als u gescheiden bent. Als u niet (meer) met de naam van uw ex-partner wilt worden aangeschreven, dan kunt u dit dus bij de gemeente (laten) aanpassen. Vanwege een koppeling met de Basis Registratie Personen van de gemeente krijgen wij deze aanpassing dan automatisch door.
-
Waar kan ik terecht met andere vragen over de conversie?
U kunt uw vragen over de conversie en andere vragen over uw pensioen bij Delta Lloyd Pensioenfonds stellen op mailadres pensioenfonds@deltalloyd.nl of door te bellen met 088 670 6519.